loading...
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
مدیر وبلاگ بازدید : 34 دوشنبه 03 خرداد 1400 نظرات (0)

“چی بپوشیم” همواره یکی از مهم ترین سوالاتی است که قبل از هر مراسمی از خود می پرسیم. هر چقدر مراسمی که قرار است در آن شرکت کنیم برای ما مهم تر باشد به همان میزان انتخاب لباس سخت تر و پاسخ به این سوال مشکل تر می شود. همه ما می دانیم که شیک پوشی یک امر ذاتی نیست و با رعایت اصول آن بدست می آید. اهمیت دانستن این اصول بدان لحاظ است که 90 درصد مردم در 3 ثانیه اول ملاقات در مورد ما قضاوت می کنند و اگر استایل مناسبی نداشته باشیم، شانس تغییر ذهنیت افراد را از دست خواهیم داد. پس شاید بهتر است قبل از آنکه از خود بپرسم که چی بپوشیم به سوال “چی نپوشیم” پاسخ دهیم.

خارج از استایل تان نپوشید

همه می دانیم که مد و فشن گذرا هستند و بسیاری از لباس هایی که زمانی زیبا و شیک به نظر می رسیدند امروز نه تنها زیبایی خود را از دست داده اند و کسی حاضر نیست آنها را به تن کند، بلکه حتی مسخره بوده و مایه خنده اطرافیان می شود. پس بهتر است به جای پیروی از مد، استایل خودتان را داشته باشید که به جرات می توان گفت این مهم ترین نکته خوش تیپ بودن است. همانطور که مدیر ارشد برند ایو سن لورن می گوید:

فشن از بین می رود ولی تیپ شما جاودانه است

جا به جا لباس نپوشید

هر محیطی لباس خاص خود را می طلبد و قطعا نمی شود با لباس شب در یک اداره حضور پیدا کرد!! شاید این جمله به نظرتان کاملا واضح باشد ولی متاسفانه بسیاری در انتخاب لباس زمان و مکانی که قرار است آن را بپوشند در نظر نمی گیرند. لباسی که می پوشید به لحاظ راحتی، جنس و طرح پارچه اهمیت بسیار بالایی دارد و باید متناسب با فصل، محل و نوع مراسم انتخاب شود. برای مثال جهت حضور در یک جلسه کاری شاید مانتو شلوار رسمی با جنس پارچه فاستونی مناسب باشد و برای یک دورهمی دوستانه خارج از منزل شلوار جین با یک مانتوی راحت. اینکه شما مدیر یک مجموعه هستید و یا میزبان یک مهمانی، باید از روی لباس شما کاملا مشخص باشد. پس باید محلی که قرار است برای آن لباس انتخاب کنید را در نظر بگیرید تا متناسب با آن اقدام به خرید پوشاک زنانه کنید.

بوت و صندل نپوشید

هنوز فصل زمستان و سردی هوا شروع نشده، بسیاری به سراغ بوت های بلند و نیم بوت ها می روند. و یا برخی حتی بعد از فصل تابستان و در هوای پاییزی صندل به پا دارند. این نکته بسیار مهم است که هر لباس را در فصل خود بپوشید و از پوشیدن لباس های تابستانی در فصل سرد و لباس های زمستانی در فصل گرم بپرهیزیم.

اندازه خودتان خرید کنید

یکی از مخرب ترین فاکتورهای انتخاب استایل مناسب، لباسی است که اندازه نباشد. بسیاری به عددی که به عنوان سایز بر روی لباس نوشته شده اهمیت زیادی می دهند و ترجیح می دهند لباسی تنگ به تن داشته باشند تا لباسی متناسب و اندازه. سایزها از برندی تا برند دیگر متفاوتند و سایز تنها یک عدد است. پس نباید شیک پوشی و خوش استایل بودن را فدای یک عدد کنید.

این جدول سایز بندی لباس زنانه میتوانید در مواردی به شما کمک کند تا لباس استاندارد را انتخاب کنید.

از اکسسوری ها بیش از اندازه استفاده نکنید

استفاده زیاد از اکسسوری ها باعث می شود لباسی که به تن دارید کمتر به چشم بیاید. اکسسوری ها باید به ارزش لباس تان بیفزایند نه اینکه کل زیبای لباس را تحت الشعاع قرار دهند و باعث شوند لباسی که به تن دارید دیده نشود. اکسسوری های بزرگ و شلوغ شاید برای یک لباس ساده و تکرنگ مناسب باشند ولی باعث شود عیوب اندام تان بیشتر دیده شوند. پس هنگام اکسسوری زنانه باید دقت و وسواس زیادی به خرج دهید.

لباس با لوگوهای درشت و یا نوشته های نامرتبط

وقتی لباسی می خرید حتما به نوشته روی آن دقت کنید. حتی اگر مفهوم نوشته را نمی دانید از فروشنده بخواهید آن را برایتان معنی کند و یا در اینترنت دنبال مفهوم آن بگردید. لوگوهای درشت با رنگ های زننده هم می تواند تاثیر بدی بر روی استایل شما داشته باشد. هر چه لباس ساده تر با طرح های موقر بهتر.

پاشنه بلند ممنوع

کفش های پاشنه بلند پاها را کشیده تر و اندام تان را زیباتر نشان می دهد. اما متاسفانه برای خیلی از خانم ها راه رفتن با این کفش ها مشکل است و در هنگام راه رفتن اصطلاحا شبیه اردک می شوند!!! اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید در هنگام بلندترین پاشنه ای که با آن راحتید و می توانید به خوبی راه بروید را انتخاب کنید. زیرا کشیدگی پا و خوش اندام بودن مهم است اما درست راه رفتن و خوش استایل بودن از آن خیلی مهم تر است.

هر لباسی که برای شما نیست

هر مدل لباسی مناسب اندام شما نیست. انتخاب لباس باید براساس فرم بدن و شرایط فرهنگی انتخاب شود و در واقع معرف شما و سلیقه تان باشد. باید لباسی را انتخاب کنید که عیوب تان را بپوشاند و شما را بهتر و زیباتر دهد تا لباسی که بر روی عیوب تان تاکید کند. مثلا این روزها لباس های گشاد و اورسایز طرفداران زیادی دارد. اما اگر اضافه وزن دارید پوشیدن این سبک از لباس باعث می شود چاق تر به نظر برسید که مسلما شما چنین استایلی را نمی خواهید!!!

هر رنگی ممنوع

برخی از مراسم ها رنگ خاص خود را می طلبند و در برخی دیگر پوشیدن رنگ خاصی درست به نظر نمی رسد. برای مثال در مراسم عروسی سعی کنید لباس سفید نپوشید چرا که لباس شما درخشش خود را از دست می دهد و به چشم نمی آید. پس هنگام خرید لباس حتما در مورد رنگ آن فکر کنید تا علاوه بر اینکه به رنگ پوستتان بیاید، متناسب با مراسمی که می خواهید آن را به تن کنید نیز باشد.

تک رنگ نباشید

تکرنگ پوشیدن به خصوص رنگ های تیره و خنثی یکی از استایل هاییست که ما ایرانی ها به آن عادت داریم. اما پوشیدن لباس به صورت سرتاپا یکرنگ بسیار تکراری و کسل کننده است. شاید یکی از دلایل انتخاب استایل تکرنگ یا مونوکروم آن هم با رنگ های تیره و خنثی عدم داشتن اعتماد به نفس کافی برای انتخاب و ترکیب رنگ ها و یا فقدان قدرت ریسک پذیری است. البته استایل مونوکروم با رنگ مشکی بیشتر به خاطر هنجارهای عرفی جامعه است که امروزه تقریبا این هنجار در حال تغییر می باشد.

راحتی را فدا نکنید

بسیاری از خانم ها در هنگام لباس زنانه شیک به راحتی آن توجه نمی کنند و لباس را تنگ و چسبان و یا بلند و دست و پا گیر انتخاب می کنند. راحتی لباس یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب آن است که باعث می شود شما زود خسته نشوید و بتوانید به راحتی با آن راه رفته و یا بشینید. برای اینکه از راحتی لباس تان مطمئن باشید باید از پوشیدن لباس هایی که طیف عادی حرکتی شما را محدود می کنند خودداری کنی. برای مثال لباس نباید در قسمت هایی مثل بازو که برجستگی دارد آنقدر تنگ باشد که نتوانید دست تان را به راحتی تکان دهید. این بدان معنی نیست که لباس های بزرگتر از سایز خود و یا لباس های خیلی گشاد بپوشید. بلکه باید لباس کاملا اندازه و متناسب با اندام شما بوده و با آن حس راحتی داشته باشید.

منبع: چطور 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
فروشگاه اینترنتی بانی مد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 454
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 184
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,048
  • بازدید ماه : 1,048
  • بازدید سال : 10,129
  • بازدید کلی : 23,483